czwartek, 25 maja 2017

Dzień Mamy


Trzy matki i trzy córki. 
A Anioły cztery.
Czyli Babcia, Mama, ja i córcia ma. 😊
 
Niestety mojej mamy nie ma dzisiaj przy nas. I nie jest to rodzaj miłej nieobecności ... Nie chcę smucić, dlatego zastanawiałam się jak, ale wiem. Opiszę swój prezent dla Niej tak, jak na szaradzistki (to nasze wspólne hobby) przystało... czyli homonimowo, anagranowo i z małym uśmiechem:
 
 

BEZ mamy - BEZ mamy... ( homonim 😉 )
Czyli: Ona tam, a tutaj jest
OWY BEZ... i tort BEZOWY ( anagram 😊 )
z niego zrobiony...
 to taki mały, ale prosto z serca gest.
Dla Mamy.

( JEST-GEST to metagram; 😉 )
 
 
 
 
 A MAMA ( palindrom ) dumna ze mnie teraz jest 😉
 
Przynajmniej wierzyć w to chcę... Całym sercem jestem z Tobą, Mamuś!! ❤






PS
Szarady, krzyżówki... Sympatię do nich mama we mnie zaszczepiła. Nawet kilka nagród w związku z tym zgarnęłyśmy 😉


Ale wyjaśnię, bo może ktoś nie wie, a zapragnie ze mną kiedyś porozwiązywać😉:


homonim - wyrażenia brzmiące tak samo, ale o innym znaczeniu
 (bez - w znaczeniu 'brak' i bez - kwiat);


anagram - dwa wyrażenia powstałe z tych samych, ale przestawionych liter
 ( owy bez - bezowy );


metagram - wyrazy różniące się jedną literą
 ( jest - gest );


palindrom - wyrażenie, które czytane od początku do końca i od końca do początku brzmi tak samo
( a mama ) 😉

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz